ΣΕΡΑΦΕΙΟ ΚΟΛΥΜΒΗΤΗΡΙΟ...
""
Γραμμές τρένου....διάβαση...
Κυκλοφοριακό Στάθμευση

87 Δημοτικό Σχολείο

Αναρτήθηκε m.alexandros@yahoo.gr On 10:40 μ.μ.

Αυτή τη περίοδο βρίσκεται σε δημόσια διαβούλευση η συγχώνευση και η μετεξέλιξη σχολικων μονάδων. Το Υπουργείο Παιδείας το 1996 μετέτρεψε το 87 Δημοτικό Σχολείο στο Γκάζι σε Διαπολιτισμικό. Τα χρόνια πέρασαν η περιοχή άλλαξε ραγδαία αλλά για το Υπουργείο Παιδείας ουδέν μονιμότερον του προσωρινού. Σήμερα, Ιανουάριος του 2011, κανένας λόγος δεν δικαιολογεί την ύπαρξη στο Γκάζι ενός Διαπολιτισμικού Σχολείου. Αντίθετα υπάρχει σοβαρός λόγος ύπαρξης ενός σχολείου που θα μπορούν οι κάτοικοι να στέλνουν τα παιδιά τους (τώρα πάνε σε σχολεία όμορων γειτονιών). Η μόνη βιώσιμη λύση για το σχολείο που διαθέτει μάλιστα καινούργιο κτίριο είναι η μετατροπή του σε Πρότυπο- Πειραματικό.

Ακολουθεί το αναλυτικό κείμενο με τη θέση του συλλόγου:


Aθήνα 26/1/2011

Προς:

Υπουργείο Παιδείας, Δια Βίου Μάθησης & Θρησκευμάτων

1. Υπουργό Παιδείας, Δια Βίου Μάθησης & Θρησκευμάτων

Άννα Διαμαντοπούλου

2. Υφυπουργό Παιδείας, Δια Βίου Μάθησης & Θρησκευμάτων

Εύη Χριστοφιλοπούλου

3. Διεύθυνση Ενιαίου Διοικητικού Τομέα Θεμάτων

Εκπαιδευτικού Σχεδιασμού, Εκπαίδευσης Ελληνοπαίδων Εξωτερικού,

Διαπολιτισμικής Εκπαίδευσης και Αποκέντρωσης

4. Περιφερειακό Διευθυντή Α/θμιας & Β/θμιας Εκπαίδευσης Αττικής

5. Σχολικό Σύμβουλο 2ης Περιφέρειας Δημοτικής Εκπαίδευσης

6. Διευθυντή Εκπαίδευσης Α/θμιας Εκπαίδευσης Α’ Αθηνών

7. Προϊστάμενο 1ου Γραφείου Α/θμιας Εκπαίδευσης Α’ Αθηνών

8. 87ο Διαπολιτισμικό Δημοτικό Σχολείο Αθηνών

Δήμο Αθηναίων

1. Δήμαρχο Αθηναίων

2. Αντιδήμαρχο Παιδείας

3. Αντιδήμαρχο Ενδοδημοτικής Αποκέντρωσης

2. 3η Δημοτική Κοινότητα Δήμου Αθηναίων


Tο 87ο Δημοτικό Σχολείο της Αθήνας στο Γκάζι


Για να κατανοήσουμε την ίδρυση και λειτουργία του 87ου Δ.Σ. Διαπολιτισμικής Εκπαίδευσης του Δ. Αθηναίων στο Γκάζι, αλλά και τις δυνατότητες μετεξέλιξης του σχολείου σε ένα σύγχρονο Πειραματικό -Πρότυπο σχολείο, είναι απαραίτητη η προσέγγιση συγκεκριμένων γεγονότων της δεκαετίας του ΄90.

Εκείνη την περίοδο (δεκαετία του ΄90) η περιοχή γύρω από το Γκάζι ήταν δομημένη με ακίνητα τα οποία έμεναν αναξιοποίητα λόγω της επαπειλούμενης απαλλοτρίωσης 11 οικοδομικών τετραγώνων και της αναστολής των οικοδομικών αδειών. Αποτέλεσμα αυτής της ιδιαίτερης συνθήκης δόμησης ήταν η φθηνή προσφορά ακινήτων προς ενοικίαση.

Την ίδια εποχή εξαιτίας της ιδιαίτερης οικονομικής κατάστασης που επικρατούσε στην Ελλάδα, πολλοί τουρκόφωνοι Έλληνες εγκαταστάθηκαν από τη Θράκη στο Γκάζι. Η εγκατάσταση αυτή ενισχύθηκε και από τη μικρή απόσταση της συγκεκριμένης γειτονιάς (μικρότερη από 1 χιλιόμετρο) από το εμπορικό – ιστορικό κέντρο της Αθήνας.

Η πολυπολιτισμική σύνθεση της γειτονιάς οδήγησε τη Πολιτεία, δια του ΥΠΕΠΘ στην υπογραφή της υπουργικής απόφασης (1996) (Φ10/221/Γ1/1236, Φ.Ε.Κ. 874 τ.Β΄/ 17-9-96) με την οποία νομοθετείται η μετατροπή επιπλέον τεσσάρων σχολείων σε διαπολιτισμικά σχολεία: το 87ο Δημοτικό Σχολείο Αθηνών, το Δημοτικό Σχολείο Σαππών Ροδόπης, το Γυμνάσιο Σαππών Ροδόπης και το Λύκειο Σαππών Ροδόπης. Το 87ο Δ.Σ. ήταν το μοναδικό σχολείο στην Αθήνα, ενώ τα υπόλοιπα τρία εδρεύουν στην Ροδόπη.

Τα επόμενα χρόνια η ίδια περιοχή, για τους ίδιους λόγους επιλέχθηκε για μόνιμη κατοικία από μεγάλο αριθμό οικονομικών μεταναστών από την Αλβανία, κλπ.

Οι Έλληνες που κατοικούσαν για πολλά χρόνια στην περιοχή γίνονται μάρτυρες ραγδαίων αλλαγών, οι οποίες διαμορφώνουν νέα δεδομένα διαβίωσης των οικογενειών τους. Κύριο πρόβλημα αναδεικνύεται η φοίτηση των παιδιών τους στο σχολείο της γειτονιάς τους, στο οποίο αποτελούν μειονότητα. Μοναδική τους επιλογή είναι η μετακίνηση των παιδιών σε όμορα σχολεία: του Θησείου, του Βοτανικού, των Κάτω Πετραλώνων, ενώ όσοι είχαν την οικονομική ευχέρεια επιλέγουν την ιδιωτική εκπαίδευση.

Στις αρχές του 2000, διαμορφώνεται νέο οικοδομικό πλαίσιο, με το οποίο καταργείται η αναστολή έκδοσης οικοδομικών αδειών, κατέπεσε στο ΣτΕ η απαλλοτρίωση των 11 οικοδομικών τετραγώνων και ξεκινά η ανοικοδόμηση της περιοχής. Η ανοικοδόμηση είναι ταχύτατη με τη δημιουργία αναρίθμητων πολυτελών διαμερισμάτων, loft, αλλά και πολυόροφων επαγγελματικών χώρων. Η οικοδομική έκρηξη, δεν είναι τυχαία, συνδυάζεται με την εγκατάσταση πολιτιστικών λειτουργιών ευρείας κλίμακας όπως η Τεχνόπολις, το Μουσείο Μπενάκη, η Ταινιοθήκη της Ελλάδος, παράλληλα με την στέγαση θεάτρων, καφέ, εστιατορίων αλλά και κέντρων διασκέδασης. Τα νέα οικοδομικά δεδομένα αλλάζουν εντελώς το τοπίο της γειτονιάς, τόσο ως προς τις χρήσεις όσο και ως προς την σύνθεση των κατοίκων.

Η αλλαγή στη σύνθεση των κατοίκων στην περιοχή, διαφοροποιεί το μαθητικό πληθυσμό που φοιτά στο 87ο Δ.Σ. Διαπολιτισμικής Εκπαίδευσης Αθηνών.

Πιο συγκεκριμένα, ο σημερινός αριθμός του μαθητικού δυναμικού του σχολείου ανέρχεται περίπου στους 120 έως 140 μαθητές. Από αυτούς το 10% περίπου είναι Έλληνες που κατοικούν στην περιοχή. Το υπόλοιπο δυναμικό προέρχεται κυρίως από την δωρεάν μετακίνηση (με πούλμαν της Νομαρχίας) μαθητών με καταγωγή από το Αφγανιστάν και την Αλβανία αλλά και σημαντικό ποσοστό Ρομά (κυρίως Αλβανικής καταγωγής). Οι τουρκόφωνοι Έλληνες, σταδιακά επιστρέφουν στη Θράκη ή εγκαθίστανται σε άλλες περιοχές του Λεκανοπεδίου, διότι δεν μπορούν πλέον να ανταπεξέλθουν στο νέο αυξημένο βιοτικό επίπεδο που διαμορφώνεται. Επομένως, ο σκοπός για τον οποίο ιδρύθηκε το 87ο Δ.Σ. φαίνεται ότι δεν εκπληρώνεται πλέον με τις ισχύουσες συνθήκες, αδυνατεί δε, η ένταξη των αλλοδαπών μαθητών, αφού η ελληνική μαθητική κοινότητα αποτελεί μειοψηφία.

Επιπλέον, από τα στοιχεία που συγκεντρώσαμε, διαπιστώσαμε ότι μηδενικό ποσοστό των αποφοίτων του 87ου Δημοτικού Σχολείου Αθηνών συνέχισε και ολοκλήρωσε τη φοίτησή του στη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση. Το σύνολο του μαθητικού πληθυσμού εγκατέλειψε το σχολείο και εισήλθε από μικρή ηλικία στην αγορά εργασίας. Αξίζει να αναφερθεί ότι στο σχολείο δεν δημιουργήθηκε τα τελευταία 7 περίπου χρόνια Σύλλογος Γονέων & Κηδεμόνων. Το Δημοτικό Σχολείο αποτελείται από 12 αίθουσες διδασκαλίας, αίθουσα τελετών, αίθουσα Η/Υ, αίθουσα μουσικής, αίθουσα για τμήμα ένταξης, αίθουσα βιβλιοθήκης, με εξαιρετική υλικοτεχνική υποδομή.

Τέλος, τα προγράμματα διαπολιτισμικής εκπαίδευσης, στο πλαίσιο του Β΄ Κ.Π.Σ., που υλοποιήθηκαν με την ευθύνη των ελληνικών Παν/μίων (1997-2008), έχουν σταματήσει, χωρίς να αξιολογηθούν και να αξιοποιηθούν από το σύνολο των σχολείων, προς όφελος των μαθητών.

Η διαπολιτισμική αγωγή όπως οριοθετείται σήμερα, εστιάζει αποκλειστικά στους αλλοδαπούς μαθητές. Είναι μια περιοριστική «παιδαγωγική για τους αλλοδαπούς μαθητές» και όχι για όλους τους μαθητές ανεξάρτητα από γλώσσα, πολιτισμό, θρησκεία, φύλο ή κοινωνικού στρώματος. Η διαπολιτισμική εκπαίδευση αφορά και απευθύνεται σε όλους τους μαθητές, γηγενείς ή μη και σε όλους τους τύπους σχολείων κάθε εκπαιδευτικής βαθμίδας. Τα λεγόμενα «διαπολιτισμικά σχολεία» σταδιακά καταργούνται και οι αλλόγλωσσοι μαθητές ενσωματώνονται στα κανονικά δημόσια σχολεία… Δεν ενθαρρύνεται η διάδοση των διαπολιτισμικών σχολείων, αλλά η διάδοση της διαπολιτισμικής εκπαίδευσης. Κι αυτό διότι τα σχολεία αυτά συμβάλλουν στην απομόνωση και το διαχωρισμό των μαθητών και δεν ενισχύουν την πολιτισμική ώσμωση και κοινωνικοποίησή τους (Προτάσεις Σχ.Συμβούλων για τη διαπολιτισμική εκπαίδευση προς το ΥΠΕΠΘ, Αθήνα, 25 Νοεμβρίου 2009, Αριθμ. Πρωτ.: 57).

Λαμβάνοντας υπόψη τις προτάσεις της εκπαιδευτικής κοινότητας αλλά και τις νέες συνθήκες διαβίωσης στη περιοχή μας, η βασική πρόκληση που καλείται σήμερα να αντιμετωπίσει η Πολιτεία, είναι η μετεξέλιξη του 87ου Δ.Σ. Διαπολιτισμικής Εκπαίδευσης Αθηνών και η υιοθέτηση μιας σύγχρονης εκπαιδευτικής δομής η οποία δεν θα εξαντλείται στην αποσπασματικότητα και την βραχυπρόθεσμη εφαρμογή μέτρων, αλλά στην ουσιαστική μετεξέλιξη της σχολικής μονάδας.

Ο Σύλλογος των κατοίκων ΚΕΡΑΜΕΙΚΟΥ- ΓΚΑΖΙ – ΡΟΥΦ, παρακολουθεί τα τελευταία χρόνια από κοντά τις ταχύτατες αλλαγές που συμβαίνουν στην περιοχή του. Παράλληλα, ενημερώνεται για το νέο προτεινόμενο σχήμα ανανεωμένης λειτουργίας των πρότυπων –πειραματικών σχολείων. (http://government.gov.gr/2011/01/15/6025/).

Η μετεξέλιξη του σχολείου της γειτονιάς μας σε Πειραματικό - Πρότυπο σχολείο, την οποία προτείνουμε, καθίσταται αναγκαία διότι:

1. εδράζεται στον Κεραμεικό, πολύ κοντά στο κέντρο της Αθήνας και είναι εύκολη η πρόσβαση τόσο με το μετρό όσο και με άλλα μέσα μεταφοράς αλλά ταυτόχρονα βρίσκεται στο κέντρο της 3ης Δημοτικής Κοινότητας του Δήμου Αθηναίων.

2. μετεξελίσσεται ένα διαπολιτισμικό σχολείο, σε μια σύχρονη, πρότυπη εκπαιδευτική δομή, το οποίο λειτουργεί σε μια από τις πιο ιστορικές γειτονιές της Αθήνας, ενώ ταυτόχρονα ενισχύεται θετικά η ευρύτερη περιοχή

Ο Σύλλογος των κατοίκων ΚΕΡΑΜΕΙΚΟΥ- ΓΚΑΖΙ – ΡΟΥΦ, θα αγωνισθεί για την μετεξέλιξη του 87ου Δ.Σ. Αθηνών σε ένα σύγχρονο Πειραματικό - Πρότυπο σχολείο, το οποίο αξίζουν τα παιδιά που διαμένουν στην περιοχή, και που στην πλειοψηφία τους μέχρι σήμερα μετακινούνται σε άλλα σχολεία.

Στην διαθέση σας για οποιαδήποτε διαβούλευση.

Για το Διοικητικό Συμβούλιο




Κάντε κλικ για να το διαβάσετε